Pro koho je určený Stacionář POHODA?

Stacionář POHODA je sociální služba pro lidi s intelektovým znevýhodněním, případně s intelektovým znevýhodněním v kombinaci s jiným znevýhodněním. Je pro dospělé lidi ve věku 19 až 80 let, kteří zde chtějí trávit den a zapojovat se do aktivit. Ve Stacionáři bohužel nejsme schopni zajistit podporu lidem, kteří vyžadují nepřetržitou pomoc „jeden na jednoho“.

Jaká je provozní doba a program Stacionáře POHODA?

Stacionář POHODA je pro klienty otevřen od 8:00 do 16:00 v pracovní dny, tedy od pondělí do pátku. Program pro klienty začíná v 8:30 komunitou, tedy společným setkáním klientů a asistentů. Po svačině přichází dopolední kurzy, kterých se účastní vždy menší skupinka klientů. Po obědě a odpočinku začínají odpolední kurzy. V 15:00 si klienti plní vybrané povinnosti a postupně se chystají na odchod ze Stacionáře.

Je Stacionář POHODA bezbariérový? Mohu sem docházet, pokud se pohybuji na vozíku?

Bohužel prostory Stacionáře POHODA nejsou bezbariérové. Po Stacionáři se částečně dá pohybovat na vozíku, nemáme ale bezbariérové WC. Docházka je tak možná pouze pro klienty, kteří sice používají vozík, ale mohou se v interiéru pohybovat bez něho. Ve Stacionáři není bezbariérové WC ani koupelna, prostory nejsou uzpůsobeny pohybu na vozíku.

Musím chodit do Stacionáře na celý den? Musím chodit všechny dny v týdnu?

Klienti tráví ve Stacionáři POHODA celý den po dobu programu, tedy od 8:30 do 15:30. Aktivity na sebe navazují, den tak vytváří smysluplný celek. Nejde tedy přijít pouze na část programu. Naopak si ale můžete vybrat, zda chcete chodit všechny dny v týdnu nebo jen některé dny, např. pouze v úterý a čtvrtek, jen v pátek apod.

Kolik chodí do Stacionáře lidí?

Stacionář POHODA má denní kapacitu 12 lidí, tedy v jeden den zde může být maximálně 12 klientů. Skupina klientů se na jednotlivé kurzy a aktivity rozděluje na menší skupinky.

Musím ve Stacionáři jíst jídla, nebo si můžu přinést vlastní?

Všichni klienti ve Stacionáři POHODA mají zajištěný oběd. Svačinu mohou mít zajištěnou od nás, nebo si mohou přinést vlastní z domova. Pokud máte nějakou alergii nebo dietu, je potřeba nám to říct na společném jednání se zájemcem o službu.

Co když si přes den ve Stacionáři musím vzít léky, nebo si píchnout inzulín?

Ve Stacionáři POHODA nepracují zdravotní pracovníci. Pokud si zvládnete lék sám vzít, asistenti vám mohou pomoci slovně (připomenout) nebo zkontrolovat. Podávat léky nebo píchat injekce asistenti nesmí. Potřebujeme znát informace o užívání léků, alergiích, dietách, záchvatovitých onemocněních nebo jiných zdravotních problémech, které jsou rizikové a mohly by ovlivnit Váš pobyt ve Stacionáři.

Budu za dny ve Stacionáři POHODA platit?

Ano, jedná se o sociální službu denní stacionář, která je zpoplatněná. Hradí se poskytnutá asistence (jednotlivé úkony dle míry potřebné podpory klienta) a strava. Aktuální ceník najdete zde.   

Můžu se do Stacionáře přijít podívat před tím, než se rozhodnu?

Pokud jste člověkem s intelektovým znevýhodněním ve věku 19 až 80 let, můžete se Vy nebo Váš blízký domluvit na osobní schůzce. Během tohoto setkání Vám řekneme, jak Stacionář POHODA funguje, zjistíme Vaše přání a potřeby a můžete se podívat na probíhající program. Teprve poté si řekneme, zda je pro Vás služba vhodná a chcete si podat žádost. S každým klientem uzavíráme písemnou smlouvu o poskytování služby. Smlouvu sjednáváme s klientem zvlášť pro každou sociální službu, kterou v POHODĚ užívá.

Musí být člověk se znevýhodněním přítomný u osobní schůzky a podpisu smlouvy?

Ano. Pokud hledáte sociální službu pro svého blízkého, je důležité, aby se osobní schůzky, prohlídky Stacionáře POHODA a následného podpisu smlouvy účastnil také budoucí klient, tedy člověk se znevýhodněním. Má možnost seznámit se s prostředím, dalšími klienty a fungováním služby. My si ověříme, zda má zájem do Stacionáře POHODA docházet a zjišťujeme jeho individuální potřeby. V POHODĚ věříme, že člověk se znevýhodněním by měl být přítomný u jednání, která se ho týkají.