Co je Asistence POHODA?

Asistence POHODA zahrnuje dvě sociální služby – osobní asistenci a terénní odlehčovací službu.

Osobní asistence znamená podporu druhé osoby (asistenta) klientovi při činnostech v různých oblastech života. Jedná se o asistenci nikoli o pečovatelskou službu, to znamená, že se vždy dle svých schopností do činností zapojuje i člověk se znevýhodněním (klient).

Terénní odlehčovací služba je určena pečujícím, aby si mohli vyřídit své záležitosti nebo nabrat síly, zatímco je v péči o blízkého zastoupí asistent.

Pro koho je Asistence POHODA?

Asistence POHODA je určena pro lidi s intelektovým znevýhodněním ve věku 19 až 80 let, případně v kombinaci s jiným znevýhodněním. Našimi klienty jsou tedy lidé, kteří se s intelektovým znevýhodněním narodili, nebo jim bylo diagnostikováno do 3 let věku. Nejedná se tedy o lidi s duševním onemocněním, lidi s poškozením mozku po úrazu či nemoci v pozdějším věku, ani se nejedná o stavy demence v důsledku věku (např. Alzheimerova nemoc).

Co všechno můžu s asistentem dělat, s čím vším mi asistent může pomáhat?

Asistent podporuje klienta v sebeobsluze, orientaci a pohybu mimo domov, v běžných denních činnostech (starost o domácnost, nakupování, pomoc s vařením), v trávení volného času (procházky, hry, návštěvy kulturních a jiných akcí), v komunikaci s úřady, v učení se novým věcem atd. Klient se vždy účastní plánování aktivit a je do nich zapojen. Asistent nesmí poskytovat zdravotní úkony, např. podávat léky. Obsah asistence se domlouvá společně již při jednání se zájemcem o službu.

Kde může asistence probíhat?

Asistence probíhá na území hlavního města Prahy. Může probíhat v místě bydliště klienta nebo na jiném dohodnutém místě. Místo asistence se domlouvá společně již při jednání se zájemcem o službu.

Jak dlouho asistence trvá, jak často probíhá?

Asistence trvá minimálně 2 hodiny. Pokud tedy potřebujete kratší asistenci např. doprovod na nějaké místo, doporučujeme Vám využít jinou sociální službu. Asistence POHODA se zaměřuje více na cílenou podporu klienta v různých oblastech života, nikoli pouze na doprovod z místa na místo. Asistence může trvat i více hodin, poskytujeme asistence např. v délce 3, 4 nebo 6 hodin, vždy záleží na potřebách klienta/pečující osoby a na aktuálních možnostech služby. Asistence může probíhat jednou nebo víckrát týdně, případně i v menší frekvenci. Vždy záleží na potřebách klienta a vzájemné domluvě.

Můžu si domluvit asistenci o víkendu? Může probíhat asistence v noci?

Asistence mohou probíhat v pracovní dny, tedy od pondělí do pátku, v čase od 7 do 20:00.

Budou ke mně na asistenci chodit stejní asistenti?

Ano, u každého klienta se snažíme zaučit 2 až 3 asistenty, kteří pak pravidelně docházejí. Mohou se u klienta vzájemně zastoupit, pokud by některý z asistentů onemocněl.

Platí se za Asistenci POHODA?

Ano, jedná se o placenou sociální službu. Aktuální ceník najdete zde. Vždy na konci měsíce vystavujeme klientovi fakturu za odebrané asistence.

Budu mít na asistenci uzavřenou smlouvu?

Ano, s každým klientem Asistence POHODA uzavíráme písemnou smlouvu o poskytování sociální služby. Klient uzavírá zvlášť smlouvu na každou sociální službu, kterou v POHODĚ užívá.

Mohu být jako blízká osoba přitomný/á na asistenci?

Za spolupráci s blízkou osobou jsme moc rádi, pomáhá nám seznámit se s klientem, jeho prostředím,  potřebami, zvyklostmi apod. Asistentovi pomáhají také aktuální informace o klientovi, které se týkají zdraví, nálady, mimořádných událostí apod. Během asistencí považujeme za lepší, aby si i klient i pečující osoba využili svůj prostor pro sebe zvlášť. U terénní odlehčovací služby je přímo cílem, aby si pečující vyřídil své vlastní záležitosti a odpočinul si, proto je ideální, když není v době asistence přítomen.